apakah??..mengapa dengan pensil??...penting sngatkah dalam kehidupan??..jawapannye mstilah pensil tuh penting..


cube ingat blek..time kecik2 dulu, kite start menulis pakai pe??..pensil kan??..cam mak korg kasik korg tulis pkai pen kan??..yg korang tuh lak xsedar ngn kecik..nak jugak pakai pen..abes dinding rumah jadik drawing block korg kan???..


cube fikir balik ape kene mengena pensil dengan kehidupan??..firstly, think bout how we made pensil??dulu2 org xpkai pensil, tp guna bulu ayam ngn ink utk tulis surat n lain2..lama2 teknologi semakin berkembang n muncullah pensil dengan bangganya bersama dengan kebolehannya yang boleh dipadam walaupun ditulis banyak kali (p/s : tp jangan padam selalu..koyak rabak kertas korg tuh nanti)..


ni pon dilukis dengan pensil
did u ever wonder that a pencil can bring a miracle to our life??..yeah..maybe there is nothing to do with urs life..tp bg aku, pensil ni berguna sngt.. kalau x nape aku still pkai pensil smpai aku masuk u??..bukan jadik kanak2, tapi pensil boleh menjimatkan kos hidup aku..haha..yes, tulisan aku besar n aku suke wat keje ngan teliti..kalau guna pen, ble salah aku malaz nk gune liquid paper sbb comot (xsuke!!)..huhu..tp ble aku juz cross je word yang aku salah tuh pulak dah makan bnyk space kertas aku..argghh..membazir!!...so, ble guna pensil,,slah beberapa kali pon xpe..huhu..i like~~~~


ape kene mengena pensil ngn kehidupan??..pensil menceriakan hidup kita dengan mencorak dan mewarna xkira dekat buku korg, banner dan baju yang korg pakai tu pon senanye di drafkan dulu gune pensil..so, dah nampak x kepentingan pensil???...dan usul asal pensil pon dari tumbuhan..tumbuhan kan idup..


ha.....korang nampak x???...btol kan ape yang aku cakap...pensil dengan kehidupan ade kene mengena..


pepepun, ape2 pon yg wujud kat dunia ni ade kaitannye dengan kehidupan "LIFE"...sbb, selagi kita masih hidup, selagi tu ape2 yang ade pada kita ade kene mengena dengan kehidupan..so, hargailah kehidupan kita sekarang sbb kita xtaw ape akan berlaku pada next kehidupan...=)


Peace n Out~~

1 comments:

i like...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...